Amaker får byråuppdraget för racketsportaktören Babolat

Världens största racketmärke, Babolat, som har varit experter inom racketsport sedan 1875, har inlett ett långsiktigt samarbete med Amaker. Amaker’s uppdrag är att hjälpa Babolat med strategi och medieköp i syfte att stärka varumärket på den svenska marknaden.

Babolat har ett komplett sortiment med allt som behövs för att spela tennis, badminton och padel, från racketar och skor till kläder och tillbehör. Babolats produkter håller högsta kvalitet och används av både nybörjare, motionärer och världsstjärnor på touren.

Genom samarbetet med Amaker kommer Babolat att ta sin marknadsföring till nästa nivå och fortsätta att etablera sig som en ledande aktör inom racketsportindustrin säger Ted Wickström, CMO på Babolat Sverige.

Samarbetet mellan Babolat och Amaker trädde nyligen i kraft. Premiärkampanjen drar igång redan under veckan i samband med lanseringen av Babolat Pure Aero Rafa, en dedikerad kollektion med tennisrack och tillbehör till världsstjärnan Rafael Nadal. Kampanjen, med budskapet Play Legendary och kommer att tas ut med rörligt material i sociala medier samt display.

Vi är oerhört glada över samarbetet med Babolat som vi inleder med en fin kampanj med Rafael Nadal där vi dessutom har möjlighet att nyttja teknik för video in banner från vårt systerbolag Adssets. Vi ser också fram emot Babolat's kommande lanseringar med spännande produkter både inom tennis, padel och badminton säger Maria Lindau, Byråchef på Amaker.

Föregående
Föregående

Sarah Dayan ansluter till Amaker

Nästa
Nästa

Skandinaviskt uppdrag för Nimly tillfaller Amaker